Presteren op F1 Niveau
door Ronald Koopman

Dit boek is te bestellen op de volgende websites:
Bol.com
Managementboek.nl
Bruna.nl
Bookspot.nl
Libris.nl
Paagman.nl
Ergens anders mag ook natuurlijk!
Baseer je leiderschap en management op de lessen uit de Formule 1
Wat zijn die factoren waardoor Max Verstappen zoveel races wint? Wat is zijn geheim? Wat maakt hem zo succesvol? Nieuwsgierig is Ronald Koopman naar de succesfactoren van het presteren van Max en zijn team. En ook naar de succesfactoren van de andere coureurs en hun teams.
Om succesvol te zijn, heb je goed leiderschap en management nodig. Veel medewerkers en leidinggevenden lukt dit onvoldoende, met vervelende gevolgen. Om als professional of team te presteren, is het goed om te kijken hoe topprestaties in de sport worden bereikt. Want de sport en het bedrijfsleven kunnen veel van elkaar leren.
Ronald heeft duizenden artikelen over de Formule 1 doorgenomen. Op zoek naar de verklaringen van de coureurs zelf, hun teammanagers, de analisten en andere F1-insiders voor het goede of minder goede presteren van de coureurs en teams. En dat in een sport waarin alles moet kloppen en het de kleine dingen zijn die de doorslag geven. Want alleen op die manier kun je goed presteren en winnen.
Quotes en ‘verhalen’ met de verklaringen (lees: lessen) zijn vervolgens gekoppeld aan gebieden die van belang zijn om als persoon en als organisatie uitstekend te presteren. Gebieden zijn onder meer houding, competenties, cultuur en fit met de organisatie, visie en strategie, HR-management, samenwerking en verbeteren. Ook gaat het over presteren in de uitvoering; over de strategie en het gedrag.
‘Presteren op F1-niveau is een praktijkboek met zeer inspirerende en krachtige perspectieven, inzichten en oorzaak-gevolgverbanden. De meer dan 500 lessen zijn direct te vertalen naar je eigen handelen, je werk en organisatie. Ze hebben zich namelijk al bewezen!
Lees dit boek en ontdek:
- welke gebieden van belang zijn voor uitmuntend presteren
- welke factoren succesbepalend zijn
- dat veel aandacht voor houding en competenties hierbij nodig is
- met welke details je het verschil maakt
- dat je de lessen direct kunt toepassen
- dat je impact genereert.
Dit boek is zeker ook interessant voor niet F1-liefhebbers. Voor ‘coureur’ kun je ‘professional’ of ‘medewerker’ lezen en voor ‘teammanager’ ‘leidinggevende’. Het boek is ook interessant voor niet-lezers. Het boek is heel makkelijk te lezen. De structuur maakt het erg toegankelijk. Je kunt ook selectief lezen. Je kunt dat onderwerp pakken waar je behoefte aan hebt.
Ronald Koopman is organisatieadviseur en expert in klant- en resultaatgericht organiseren. Hij ondersteunt organisaties succesvol bij het verbeteren van hun klant- en resultaatgerichtheid waardoor ze enthousiaste klanten en betere bedrijfsresultaten krijgen.
Aanbeveling
‘Een zeer inspirerend boek over hoe je met focus, lef, toewijding en leiderschap tot uitzonderlijke prestaties kunt komen. Ronald weet zo over zijn fascinatie voor de F1 te schrijven dat je de geboden inzichten morgen in je eigen leven wilt toepassen. Het doet de Max Verstappen in onszelf ontwaken!’
Prof. dr. mr. Bas Kodden, hoogleraar Leiderschap – en Managementontwikkeling aan Nyenrode Business Universiteit